درباره ما

مقدمه

در دنیای امروز که علم به سرعت پیشرفت میکند وظیفه ی ما مربیان وتعلیم دهندگان این است که راهِ آموختن را به کودکان بیاموزیم تا هر زمان به دانشی نیاز داشتند خودکفا شده و خود آن علم را بیاموزند. آن ها باید بیاموزند که چگونه دانش جدید تولید کندد و معلمان نیز باید به دنبال روش هایی باشند که تفکر و اندیشیدن را به کودکان بیاموزند. باتوجه به پیشرفت سریع دانش،ما هم باید روش تدریس خود را بعد از سالها تغییر دهیم.هدف از ایجاد طرح های نوین در آموزش؛ایجاد انگیزه ی تحصیل در نو آموزان و بالا بردنحس تعاون و تعامل و درک متقابل در آن ها میباشد.

تعاریف

روش های فعال تدریس به روشهایی اشاره دارد که بتواند فعالیت های دانش آموزان را تقویت و یادگیری را به یک جریان دو طرفه تبدیل کند.در دو نوع روش تدریس سنتی و نوین که وجود دارد پیش دبستانی وصال دانش بر آن شده است که از روش فعال و جذاب نوین در تدریس استفاده نمایدو به یاری و کمک خداوند نو آموزان را به هدف های مطلوب یادگیری برساند.

چند نمونه از اهداف روش تدریس نوین در آموزش عبارتند از :

۱-نوآموزان ضمن انجام فعالیت ها و کسب تجربه در تولید مفاهیم شرکت دارند و به طور کاملا غیر مستقیم نتایج هر تجربه را به دست می آورند.

۲-نوآموزان با تمام افراد گروه به بحث و گفت و گو می پردازند؛با هم کار میکنند و نظرات خود را با یکدیگر مقایسه میکنند وبه تصحیح اشتباهات خود می پردازد.
(در اینجا امکانات وفضای آموزشی بسیار حائز اهمیت است که در مرکز پیش دبستانی وصال دانش این امر مهم فراهم گردیده است.)

۳-معلم تنها نقش راهنما را اجرا میکند و به جای پاسخ مستقیم به پرسش های نوآموزان آن ها را به سمت پاسخ های صحیح هدایت و به اندیشیدن ترغیب میکند.

۴-معلم به نوآموزان پاسخ های کلیشه ای نمیدهد،بلکه پرسش هایی را مطرح میکند که قابل بحث باشد و فرصت گفت وگو رابرای دانش آموزان فراهم کند.

۵-حضور وغیاب در کلاس کار سرگروه ها میباشد و معلم تنها نظارت میکند.

۶-هدف از آموزش تنها یادگیری است وهیچگونه تکلیفی درخانه انجام نمیگیرد .

۷-انجام تکالیف در آموزشگاه هم فقط به صورت جمع آوری اطلاعات است وگاها نوآموزان بایدتحقیقات و پژوهش هایی رابا راهنمایی والدین انجام دهند وبه صورت کلامی و بیانی ارائه نمایند.

۸-پس هدف بعدی ما تقویت قوه ی بیان وصحبت کردن نوآموزان به صورت کنفرانس و گردهم آیی میباشد.

۹-دست ورزی وتقویت ماهیچه های انگشتان دست وهمچنین هماهنگی بین چشم و دست وچشم و پا و…… باکمک بازی ها ؛وسایل؛ فضای آموزشی مناسب وامکانات یکی دیگر از اهداف مرکز پیش دبستانی وصال دانش میباشد.

سخن مدیر با والدین
باعرض سلام وادب واحترام
اینجانب سارا(حبیبه)وصال با سابقه ی ۱۸ سال تدریس در مقطع پیش دبستانی و سرو کار داشتن با نونهالان ۴ تا ۶ ساله وداشتن مدرک کارشناسی در رشته ی علوم تربیتی شاخه ی پیش دبستانی و دبستانی از دانشگاه پیام نور وهمچنین مدرک فوق دیپلم تربیت مربی کودک از جهاد دانشگاهی شیراز افتخار این را دارم که با کوله باری از تجربه ودانش در این سطح بنیانگذار طرحی نوین در مقطع پیش دبستانی در شهرستان داراب باشم؛ وبا شعار” محیط شااااااد کودک شاااااد ” با روشهای نوین تدریس من جمله روش “مونته سوری”مرکزی را راه اندازی نمایم که در آن کودکان بدون هیچ گونه استرس و اضطرابی به صورت کاملا غیرمستقیم و غیر رسمی آموزش های لازم جهت آمادگی برای ورود به دبستان را فرا گیرند.